قابل توجه دانشجویان روزه‌دار؛
تاریخ: ۱۵:۳۹ :: ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
۶ پیشنهاد غذایی در ماه رمضان برای اینکه مغزتان هنگ نکند!

به طور معمول و در روزهای عادی، غالب دانشجویانی که در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر هستند، تغذیه مناسبی ندارند و آنهایی هم که خوابگاهی نیستند، یا برنامه غذایی منظم ندارند و یا مجبورند از همان غذای دانشگاه بخورند که کیفیت چندانی ندارد.

کمتر از یک هفته به ماه میهمانی خدا باقیمانده است؛ ماهی که تمامی بندگان مومن خداوند متعال، یکسال به انتظار آن می‌نشینند تا دوباره میهمان سفره الهی شوند؛ اما ورود به این ماه و سپری کردن روزهای طویل با چاشنی گرما به خصوص در ایام امتحانات دانشجویان و سختی‌های دیگری که ممکن است گریبانگیرشان شود، ملزوماتی دارد که در ادامه به بخش کوتاهی از آن می‌پردازیم.

به گزارش نسل برهان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ به طور معمول و در روزهای عادی، غالب دانشجویانی که در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر هستند، تغذیه مناسبی ندارند و آنهایی هم که خوابگاهی نیستند، یا برنامه غذایی منظم ندارند و یا مجبورند از همان غذای دانشگاه بخورند که کیفیت چندانی ندارد.

با این محاسبه اگر وارد فضای ماه مبارک رمضان شویم، انتظار عبور بدون دردسر دانشجویان، دور از انتظار به نظر می‌رسد. پس باید به دنبال یک برنامه غذایی مناسب بود تا دانشجویان با مشکلات کمتری اعم از سوءتغذیه در زمان بین افطار تا سحر، خستگی‌های ناشی از عدم تامین انرژی لازم بدن، کمبود توانایی و کشش لازم مغز برای مطالعه در ایام امتحانات، انرژی حضور در کلاس‌های درس و جلسات امتحان و … مواجه شوند.

بر همین اساس به دانشجویانی که می‌خواهند بدون دردسرهای اینچنینی، از ماه مبارک رمضان لذت‌های مادی و معنوی کافی را ببرند، برنامه غذایی مناسبی توصیه می‌شود تا در حالی که نیاز به وعده‌های سنگین غذایی نباشد اما انرژی و ویتامین‌های لازم در مواقع مورد نیاز، به بدن آنها برسد.

یکی از مهمترین فاکتورهای ماه رمضان امسال، تلاقی با ایام امتحانات دانشجویان است که از سه وجه مورد توجه خواهد بود. مطالعه دانشجویان در شب‌های پر استرس امتحانی، یکی از فعالیت‌هایی است که انرژی فوق‌العاده‌ای می‌‌برد و بالطبع، بهره‌مندی از یک برنامه غذایی مناسب را ضروری می‌کند.

حضورهای یکی دو ساعته در دانشگاه هم می‌تواند دلیل دیگری بر خستگی مضاعف دانشجویان باشد؛ دانشجویانی که مجبورند مسیر طولانی دانشگاه را طی کنند تا در یک امتحان حداکثر ۲ساعته شرکت کرده و دوباره تمام این مسیر را بازگردند. این نیز یکی از فرایندهایی است که انرژی قابل توجهی از دانشجویان را خرج می‌کند.

مهمتر از تمام این مراحل، خود امتحان است که به عقیده اکثر کارشناسان آموزشی، بیشترین انرژی را از دانشجو می‌برد. انرژی‌ای که همراه با استرس زیادالوصفی، توان روحی و جسمی دانشجو را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سایر فعالیت‌های عادی که محدود به دایره دانشجویی و ایام امتحانات می‌شود را هم اگر به این لیست پر انرژی اضافه کنیم، احتمالا دیگر چیزی از دانشجوی مورد نظر باقی نمی‌ماند، مگر اینکه طبق یک رژیم یا برنامه غذایی مناسب، ماه میهمانی الهی را سپری کند.

یکی از فعالیت‌هایی که معمولا در محاسبات دانشجویان یا حتی سایر اقشار غیر دانشجو در این ایام، از محاسبات جا می‌ماند، طاعات و عباداتی است که در قالب شب زنده‌داری، جزءخوانی قرآن و … می‌گنجد و بسیاری از مومنین علی‌الخصوص جوانان و دانشجویان، دوست ندارند فرصت طلایی ماه مبارک رمضان برای ادای این فرائض را از دست بدهند.

پس با نگاهی هرچند کوتاه و سطحی به مسائل فوق، می‌شود دورنمای بهتری از ماه مبارک رمضان پیدا کنید و برای یک ماه پر تلاطم که تلاقی آن با امتحانات می‌تواند شرایط ویژه‌ای برای شما ایجاد کند، برنامه‌ی ویژه‌ای تنظیم کنید.

انتهای پیام/